zaterdag 8 februari 2014

Kippetje.................

 
          Onlangs zat ik in een boek te bladeren en kwam ik
          het kippetje tegen welke ik jaren geleden gemaakt had.

          De techniek die ik toen ( 1995 / 1996 )gebruikte
          werd een groot succes..........
          Ik maakte beren, muizen en nog heel veel meer
          dierenfiguren in deze techniek.
          Overal werden ze nagemaakt en het was net een
          olievlek die zich razendsnel verspreidde..............
          Het leidde zelfs tot cursussen in heel Nederland en
          diverse andere landen
          tot bij een goede kennis van mij
          in Hong Kong, die daar een berenwinkel / atelier heeft.

          Na mijn patroon te hebben opgezocht,
          ik heb ze natuurlijk allemaal wel bewaard,
          ben ik weer aan zulk kippetje begonnen en heb mijn oude
          eigen ontwikkelde techniek weer een keertje opgepakt,
          al heb ik hem wel een beetje aangepast.
Het blijft nog altijd leuk om te doen, maar er zitten wat uurtjes in om
een mooie geschilderde beer te maken.
 
Deze foto is van.... ik denk 1998 en zo zagen de beren er toen uit.

Ze zijn best kwetsbaar, echte pronkstukken welke
niet geschikt zijn voor kinderen,
 maar voor de verzamelaar van teddyberen
 beslist een uniek exemplaar.
 
 

2 opmerkingen:

  1. heb ze ook gemaakt en pas geleden nog een olifant gemaakt staat op mijn blog ,heel veel werk maar met een mooi resultaat.Je kippetje is ook mooi geworden heel leuk zo.
    fijn weekend .
    groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I do love that chicken, It is nice to revisit old patterns.
    Hugs Kay

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je reactie !!!!!

<bgsound src="http://youtu.be/LDfS4UAGkA0"></bgsound>